mandag 11. april 2011

Fokus


Enkelte dager er deilige. 
Jeg elsker dager hvor jeg ikke har noe jeg MÅ gjøre.
Dager hvor jeg bare skal være hjemme og glede meg over de gledene som er.


Som oftest når man har slike fridager må man gjerne gjøre alt man ikke rakk å gjøre.
Å ja jeg har et helt hus som må ryddes og helst skulle jeg ryddet så mye at det ikke ble rot igjen.

Men for å få til det så må jeg ha container for å få bort ting.

For jeg samler på ting!
Jeg kommer ofte frem til at jeg kan få bruk for ting igjen en gang
og ofte har det vist seg rett.
Jeg har gjerne bruk for ting jeg har tatt vare på,
i tilfelle jeg finner ut at jeg skal lage noe av det. 

Jeg kommer nok alltid til å samle på ting 
og derfor bruker jeg mye tid på å rydde uten at det nytter. 

Kanskje klarer jeg ikke bruke hele denne dagen 
på å slappe av og nyte dagen. 

Tror jeg må rydde litt nå ja... 

  
Jeg hørte på radioen for noen uker siden
 at de hadde funnet ut nøkkelen til lykke:

FOKUS

Og det er jeg litt enig i.
De sa at du kunne være like lykkelig når du gjorde husarbeid som når du ligger på en strand i syden.

Så hvis du er opptatt av andre ting når du gjør noe så kommer du ikke til å bli tilfreds. 


6 kommentarer:

  1. som om jeg skulle ha skrevet det selv:) Jeg samler og rydder jeg også:) Også øver jeg veeeldig på å leve i nuet:) Nå leser jeg en bok som heter: Lev her og nå- Lev i Nået- få ny energi og balanse:) Den har jeg lånt av en venninne...så vi er flere;)
    Det er jo avslappende å rydde også da..og kaste litt eller gi bort til loppis og Fretex;)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Så koselig blogg! la meg til som følger!

    SvarSlett
  3. Urk...skulle ha ryddet jeg også ;) Er forsåvidt ganske ryddig i alle oppholdsrommene....men både garderoben, kjelleren, garasjen, skap mm hadde ikke hatt vondt av en skikkelig shinings :) Te helga kanskje... ;)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  4. Oi oi...jeg kjenner meg så utrolig godt igjen!*smile*

    ...Samboeren himler stadig med øynene og sier: "trenger du virkelig spare på den der?" Men ja, jeg gjør visst det...hihi..Så her er det stadig samling, sortering og rydding på gang*blunkesmil*

    Men klart, av og til må noe nødt til å forlate Lidyll-boligen(ting altså..hihi), hvis ikke gror det heeelt igjen..og er det noe sånne interiør-jenter som meg ikke kan ha noe av, er det ihvertfall det!*blunkesmil*

    Ønsker deg en flott mandag kveld!

    SvarSlett
  5. Hei! Jeg er akkurat motsatt, jeg blir GAL av for mye ting! Jeg kaster og kaster!
    Men du, det dere med fokus var meget interessant. Har ikke tenkt på det tidligere. Skal ha litt fokus(!) på det nå å se om jeg blir lykkeligere.

    SvarSlett
  6. Hallais! Fant deg via Nib. Alltid ekstra stas når jeg finner trønder bloggere. :)
    Kjempekos blogg. Den lille make overen på barnekofferten var knallfin.
    Line-Cathrin-Malvik

    SvarSlett