mandag 9. mars 2015

PLANLEGGING

Planlegging med stor P. Hver Mandag får jeg nye skoleoppgaver. Denne uke fikk jeg også det, men ikke bare for denne uken. Oppgavene for neste uke og eksamens oppgavene for første semester.

Heldigvis er det lenge til de skal leveres inn, men det er mye å gape over på en gang. Da er det ikke så mye annet å gjøre enn å planlegge ukene fremover og å sette i gang. Det har jeg gjort og nå føles det mye bedre. Dette kommer til å gå knirkefritt!

Bare jeg følger planen da... For jeg har mer lyst til å starte å innrede kontor enn å lese akkurat nå, men skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Eller det er vel ikke akkurat en hemmelighet men et supert tips. Hvis du lager en "to do" liste og tenker at du skal få gjort alt som må gjøres, og det du har utsatt. Mest fristende er det å hoppe over det du har utsatt eller lyst til å utsette denne gangen også. Mitt supre "to do" liste tips er da å nummerere alt på listen i den rekkefølgen du skal gjøre det. Skriv først alt du skal gjøre, så setter du nr på etterpå. Sett opp det du har minst lyst til å gjøre som nr 1, for da er du fortere ferdig. Du kommer til å bli overasket over hvor enkelt det er å få det gjort.

En liste for meg burde være slik:

  1. Skole oppgave
  2. legge lister på kontoret
  3. innrede kontoret

Det frister å begynne å innrede, men da kommer de siste listene sikkert aldri på plass. Det er også viktig å stryke ut alle oppgavene som er gjort.

  1. Skole oppgave
  2. legge lister på kontoret
  3. innrede kontoret





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar