onsdag 25. februar 2015

Lev hver dag som om du er på ferie

 Alarmen setter du på tidlig fordi du har lyst til å stå opp da. Det har seg slik at du er en ny og spennende plass du vil se så mye som mulig. Ikke har du tenkt å stress heller, bare nyte den gode hotell frokosten eller prøve en ny cafe.



Kjenner du deg igjen?



Ja hvorfor er det slik bare på ferie. Hvorfor klarer jeg ikke våkne med den tanken når jeg er hjemme? Hvem har sagt at man ikke kan stå opp for å oppleve en god frokost eller prøve en ny cafe før jobb? Ok, jeg har vel egentlig sagt det selv... Tingen er at jeg ikke orker å stå opp tidlig nok, jeg har ikke en sjangse til å stå opp før jeg må. Så klart er dette noe jeg selv har bestemt meg for, akkurat som om når jeg er på ferie har jeg bestemt meg for at jeg vil stå opp for å oppleve. Så jeg har tenkt meeg for å leve mer hver dag som om jeg er på ferie.

Inspirasjon til dette fant jeg i denne artikkelen: hellogiggles Selv om jeg på mange måter lever livet som om det er en ferie allerede, er det ikke slik når jeg står opp. For på en vanlig dag har jeg egentlig ikke lyst til å stå opp i det hele tatt. Men hadde jeg kunne stått opp til en hotell frokost, klart da hadde det ikke vært noe problem...