torsdag 11. november 2010

Eklektisk stil

Hva gjør man når man liker veldig mange forskjellige stiler?
Burde man bestemme seg for en og følge den?
Jeg leste i bonytt i går, der står det en artikkel om interiørstiler. Jeg bladde igjennom hver stil og fant ut at jeg likte de fleste stilene som stod omtalt. Den siste stilen som var skrevet om var eklektisk stil. Kjennetegnet på den stod det var:  
Den eklektiske stilen er i seg selv ingen stil,men en måte og forholde seg til stil på.
Jeg søkte opp litt om dette på nettet og fant blandt annet denne definisjonen:
 eklektisk, utvelgende, prøvende, søkende.   

Noen plasser kunne jeg finne det i negativ sammen heng. Hvis det var brukt om en kunstner kunne det vise til at han var stilforvirret og ikke hadde noe eget.
Eklektisk er en stilblanding satt sammen av forskjellige stiler. Skal det blir brukt i positiv sammenheng er det gjennomført stilblanding. Det består av farger, møbler og utrykk du liker!

Har du en eklektisk stil har du plukket ut det du liker fra de forskjellige stilene og satt det sammen i en gjennomført stilblanding og gjort det til ditt hjem. Og det gir en positiv atmosfære.


                               Det er akkurat slik jeg vil ha det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar